Cel mai prietenos ransomware vine cu suport tehnic non-stop și oferte speciale
În ultima perioadă s-au înmulțit atacurile cu ransomware, iar unele dintre acestea abordează soluții creative de a menține contactul cu victimele.
Ransomware-ul Spora este unul dintre cele mai prietenoase și elegante, dacă îl putem numi așa, deoarece este extrem de orientat către suportul tehnic. Aceștia au chat-uri cu victimele și oferă tot felul de soluții pentru a-i ajuta pe ”clienți”.
O arhivă uriașă de chat-uri de suport tehnic a ransomware-ului Spora a fost descoperită într-un folder neprotejat de pe un server al hackerilor. Descoperirea arată aptitudinile excelente de comunicare, atât în limba engleză, cât și în limba rusă. Spora oferă victimelor și o aplicație pentru ”imunitate”, care previne reinfectarea după ce au plătit recompensa.
Echipa din spatele Spora oferă o multitudine de soluții pentru cei ce trebuie să plătească pentru a recupera accesul la datele criptate. Știm deja că ransomware-ul acționează brusc și poate distruge datele criptate după o anumită perioadă de timp. Dacă ai ”norocul” să te infectezi cu Spora, ai posibilitatea de a negocia prelungirea termenului de plată, pentru a strânge banii necesari plății. În schimb, echipa cere postarea de review-uri pozitive în cadrul unui articol despre acest malware, prin care victimele să arate că datele sunt recuperate după ce plata este efectuată.
Mișcarea de marketing este destul de ingenioasă, deoarece îi încurajează pe cititorii care au probleme cu acest ransomware să plătească. De multe ori, astfel de viruși nu oferă garanția că banii vor fi primiți înapoi, iar Spora mizează tocmai pe asta, oferind o serie de garanții victimelor, mai ales prin testimonialele altor persoane ce au avut probleme și le-au rezolvat, arată boingboing.net.
Unul dintre cazurile găsite în chat-urile de suport tehnic arată cum echipa de hackeri a oferit un discount de 10% unei companii ce a avut ghinionul să-și infecteze mai bine de 200 de calculatoare.